Cargotec

Keskustelua kotimaisista osakkeista.

Valvoja: Ram

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 27.06.2019 13:12

"CARGOTEC CORPORATION, PRESS RELEASE, 27 JUNE 2019 AT 12 PM (EEST)

Kalmar, part of Cargotec, has signed a five-year extension for comprehensive service agreement with large Swedish sawmill belonging to Nordic forestry corporation. The agreement, which includes the provision of Kalmar as well as third-party equipment, operators and maintenance services, was booked in Cargotec's 2019 Q2 order intake and will come into effect at the end of Q3 2019."

Kauppalehdessä oli viikolla pari juttua liittyen myös Cargoteciin. Nordean analyytikot uskovat Cargotecin potentiaaliin (th 43,0€), kun taas Inderisillä ei nähdä tulevaisuutta yhtä ruusuisesti (th 33,0€). Inderesin analyytikko mm. muistuttaa, että loppukeväästä/alkukesästä ei ole tullut juurikaan uusia julkistuksia kaupoista. Tämänpäiväisen ilmoituksen jälkeen niitä on omien laskelmien mukaan tullut 7 kpl (Kalmarille 5 ja MacGregorille 2), mikä on yhtä monta kuin viime vuonna samalla kvartaalilla. Ja koska ilmoituksissa on aika harvoin mitään tarkempia arvoja, en itse ainakaan pysty sen suurempia päättelemään. Oma usko on yhä kova :)

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nord ... 16403ecf23
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 15.07.2019 10:26

"Cargotec’s MacGregor has received clearance from the Chinese competition regulator for the acquisition of the marine and offshore businesses of TTS Group: synergy estimate revised

MacGregor, part of Cargotec, has received a clearance decision from the Chinese competition regulator, SAMR, for the company’s acquisition of the marine and offshore businesses of TTS Group ASA. Based on revised estimates, potential cost synergies are estimated to be around EUR 25-30 million on annual level."
Kaupalle saatu nyt siunaus kaikilta. Synergiaedut vain 25-30 miljoonaa aiemmin arvioidun 30-40 miljoonan asemesta. Syynä tähän se, että molemmat (MacGregor ja TTS) ovat jo laittaneet omia kustannussäästöohjelmia käytäntöön.

Tällä viikolla tulee osavuosikatsaus, tämänpäiväisessä uutisen mukaan vuoden 2019 ohjeistus säilytetään ennallaan. Tilauksien suhteen odotuksissa ei ole kasvua edellisvuoteen verrattuna, toiveena edellisvuoden tason säilyminen. Vahva dollari auttaa viime vuoteen verrattuna, toivottavasti komponenttipulaan liittyen tulee tarkennusta.
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 18.07.2019 15:39

"CARGOTEC CORPORATION, PRESS RELEASE, 18 JULY 2019 AT 2:30 PM EEST

Hiab, part of Cargotec, has signed a record-breaking agreement to supply MOFFETT M8 55.4 NX truck mounted forklifts with five year ProCare Essential service contracts and equipped with HiConnect for each unit, with one of the largest home improvement chains in the USA. The total order value is over EUR 60 million. In the second quarter, EUR 31 million was booked in the order entry with EUR 29 million booked for the third quarter."
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja supahard » 26.07.2019 16:19

Mitäs ajatuksia Q2 tulos herätti? Kurssi tuli voimakkaasti alas, mutta mielestäni tilanne ei näytä niin huonolta. Kuuntelin myös webcastin ja Vehviläinen vaikutti olevan ihan luottavainen tulevaisuuden suhteen.
  • 0

"An investment in knowledge pays the best interest." -Benjamin Franklin
supahard
 
Viestit: 176
Liittynyt: 11.05.2014 18:20
Reputation: 10

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 30.07.2019 11:29

supahard kirjoitti:Mitäs ajatuksia Q2 tulos herätti? Kurssi tuli voimakkaasti alas, mutta mielestäni tilanne ei näytä niin huonolta. Kuuntelin myös webcastin ja Vehviläinen vaikutti olevan ihan luottavainen tulevaisuuden suhteen.

MacGregor tuntuu kyntävän koko ajan vaan syvemmällä ja syvemmällä. Onneksi Kalmarin ja Hiabin suoritukset paranevat paranemistaan, jolloin saadaan lisäaikaa sen laivan kääntämiseen :) Tilauskirjan noinkin selkeä pieneminen oli hieman huolestuttavaa, mutta kuten mainitsit, Vehviläinen ei vaikuttanut lainkaan huolestuneelta. Tottahan se on, että yhden kvartaalin takia ei pitäisi hypätä johtopäätöksiin. Alla omat muistiinpanot sijoittajapuhelusta:

MacGregor petti jälleen. MacGregorin tilaustilanne ei tule paranemaan vuodesta 2018. Huono tilauskirja johtuu osaltaan varustamoyhtiöiden investoinneista nykyisten rikkipäästöjen pienentämiseen uusien laivojen tilaamisen asemesta. Nykyisellä laivojen rakennusasteella vaikuttaa myös siltä, että vuoden 2020 tilanne tulee MacGregorin osalta olemaan samaa luokkaa kuin tänä vuonna, Käänne parempaan siirtyy (jälleen) vuodella. TTS kauppa ja palveluliiketoiminnan kasvu antavat kuitenkin positiivisia signaaleja.

Q2:n tappioista puolet tulivat yksittäisestä uuden teknologian käyttöönoton yhteydessä kirjatusta tappiosta. Toinen tärkeä asia on kapsiteetin alikäyttö -> uusia keinoja "menojen optimointiin" tulossa. MacGregorin tämän vuoden tulos tulee olemaan pakkasella, loppuvuosi tulee kuitenkin olemaan parempi kuin Q2.

TTS kauppa vaikuttaa edelleen hyvältä. MacGregorinkin tuotteet pääsevät Kiinan markkinoille paremmin. Kilpailuviranomaisen vaatimusten johdosta synergiat tulevat esille hieman viivästetysti (kahden vuoden kuluessa). MacGregorin businessalueella kilpailutilanne edelleen haastava, mutta siihenkin parempi vastata TTS kaupan ansiosta. TTS-kaupan jälkeiset saneeraustoimenpiteet täsmentyvät kunhan kauppa on valmis; kilpailutilanteesta johtuen Cargotecille ei ole ollut täydellistä näkyvyyttä TTS tilauskirjaan tai muihin detaljilukuihin. Kunhan ne ovat selvillä myös julkisuuteen päin voidaan tarkemmin kertoa ohjeistuksesta ja suunnitelmista.

Kalmarin tilaustilanne enemmänkin ajoitusasia, kysyntä satamien osalta edelleen hyvällä tasolla. Suuria yksittäisiä automaatiodiilejä ei odotettavissa. Kysyttiin erikseen Singaporen suuresta satamamuutoksesta, rivien välistä luin, että sieltä ei ole Kalmarille tulossa isoja tilauksia.

Hiabin tilanne hyvä, rakennusbusiness USAssa vahvaa, Euroopassa pääosin myös hyvää; hieman heikkenemistä nähtävissä Ruotsissa, Tanskassa ja Benelux-maissa. Vehviläisen mukaan valuuttakurssien muutos ei juurikaan vaikuttanut Hiabin tulokseen. Kysyntä edelleen vahvaa, vaikkakaan suuria yksittäisiä tilauksia ei ole enää niin paljon odotettavissa loppuvuodelle. Q3 aina sesonkiluontoisesti heikompi.

Toimitusketjun tilanne paranee koko ajan, mutta edelleen on ongelmia. Työväkeä lisätty, prosessien pullonkauloja saatu pois, edelleen useita (myös fundamentaalisia) keinoja tilanteen parantamiseksi.

Palveluliiketoiminta ja ohjelmistoliiketoiminta kasvavat. Tavoitteena edelleen 1,5 miljardin vuotuinen liikevaihto. Tällä hetkellä 1,2 miljardia viimeisen 12 kuukauden osalta.

Bruttomarginaali paranee, osin MacGregorin heikentyvän tilanteen takia (MacGregorilla marginaalit heikoimmat). Automaatioliiketoiminnassa myös hieman heikompi marginaali, mutta sen ja ohjelmistoliiketoiminnan marginaalit tulevat loppuvuotta kohti paranemaan lähelle muuta liiketoimintaa. Kasvava palveluliiketoiminta parantaa marginaaleja.
  • 1

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 13.08.2019 11:26

"CARGOTEC CORPORATION, PRESS RELEASE, 13 AUGUST 2019 AT 10 AM (EEST)

Kalmar, part of Cargotec, has concluded an agreement to supply comprehensive preventive and corrective maintenance services to Operaciones Portuarias Canarias S.A. (OPCSA) at their Las Palmas container terminal. The order, which comprises a Kalmar Complete Care service contract covering the terminal's ship-to-shore (STS) and rubber-tyred gantry (RTG) cranes, was booked in Cargotec's 2019 Q3 order intake with the contract coming into effect at the start of Q1 2020."
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 20.08.2019 17:05

"CARGOTEC CORPORATION, PRESS RELEASE, 20 AUGUST 2019 AT 11 AM (EEST)

Kalmar, part of Cargotec, has concluded an agreement with long-term customer EUROGATE Tanger in Morocco to upgrade the capabilities of four ZPMC ship-to-shore (STS) cranes. The order was booked in Cargotec's 2019 Q3 order intake, and the project is scheduled to commence in Q1 of 2020 and be completed in Q2 2021."
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 27.08.2019 08:36

"CARGOTEC CORPORATION, TRADE PRESS RELEASE, 26 AUGUST 2019 AT 10 AM (EEST)

Kalmar, part of Cargotec, has been awarded a contract to supply leading European rail operator Lineas Intermodal with two Kalmar Hybrid Straddle Carriers. The order was booked in Cargotec's 2019 Q3 order intake with delivery scheduled to be completed in Q1 2020.

Being the largest private rail freight operator in Europe, Lineas operates the intermodal rail connected terminal ‘Main Hub’ in Antwerp-North. The company’s Green Xpress network concept offers customers a door-to-door solution with daily, fast and reliable rail connections between Europe’s economic hubs, significantly improving the supply chain and the ecological footprint of its customers. Lineas Intermodal’s equipment fleet already includes four Kalmar straddle carriers."
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Cargotec

ViestiKirjoittaja ttr » 03.09.2019 11:38

"CARGOTEC CORPORATION, TRADE PRESS RELEASE, 2 SEPTEMBER 2019 AT 9 AM EEST

MacGregor, part of Cargotec, secured a turnkey contract to deliver 4 shipsets of weather deck hydraulic operated folding hatch covers for 8 000 dwt coal carriers. The turnkey project includes design and key components, fabrication and transportation of hatch covers as well as commissioning of the complete system at Cochin shipyard. The orders will be booked into Cargotec's third quarter 2019 order intake and the deliveries are planned to be during the second quarter 2020."
  • 0

ttr
 
Viestit: 789
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Edellinen

Paluu Kotimaiset osakkeet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät:
Bing [Bot], Kingpin
Reputation System ©'