Sivu 79/80

Re: Incap

ViestiLähetetty: 28.11.2019 20:21
Kirjoittaja kaappisijoittaja
No ei.

Re: Incap

ViestiLähetetty: 30.11.2019 15:45
Kirjoittaja Akseli Gran

Re: Incap

ViestiLähetetty: 06.12.2019 12:10
Kirjoittaja Akseli Gran
Taitaa markkinat olla tämän kanssa taas kerran väärässä. AVA ostellut tippumisen jälkeen tosi reippaasti. Timkin sanoo että on 44% alle hänen targettinsa. https://www.piksu.net/analyysit/timon-lista

Re: Incap

ViestiLähetetty: 06.12.2019 20:58
Kirjoittaja ttr
Tässä voisi olla ensi vuoden alkupuolen kova nousija. Eli jos ihmiset myyvät nyt pois ostaakseen tammikuussa osakesäästötilille, ja jos 2019 tuloksen yhteydessä ilmoitettaisiin osingonjaosta. Sisäänrakennettu oletus on tietysti se, että vuoden 2020 ohjeistus olisi vähintään 2019 mukainen.

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

Re: Incap

ViestiLähetetty: 07.12.2019 08:38
Kirjoittaja Akseli Gran
Tässä pikkasen infoa.Se Seinäjokinen oli FINN-POWER OY kun pikkasen kaivon vanhoja.

Re: Incap

ViestiLähetetty: 28.12.2019 13:03
Kirjoittaja Akseli Gran
Vallan hurjaa kasvua EMS-alalle veikkaavat +20% seuraavat viisi vuotta. https://www.einnews.com/pr_news/5051817 ... st-to-2025

Re: Incap

ViestiLähetetty: 04.01.2020 14:44
Kirjoittaja Akseli Gran
Inderes ennustaa että Incapin kasvu on tänä vuonna 5% ja ensi vuonna 3% aika paljon eroa kun toi yläpuolella oleva ennustaa vuosikasvuksi EMS-sektorille 20% kasvua. Kun Incap laajentaa molempia tehtaitaan minä ennustan että kasvu on >20% vuosittain.

Re: Incap

ViestiLähetetty: 05.01.2020 16:26
Kirjoittaja Akseli Gran
#Incap Fair Value € 23,24 Eli 26,4% nousuvara. Analyysi tehty eilen.
Incap Oyj (HLSE:ICP1V) - Share price, News & Analysis - Simply Wall St
simplywall.st

Re: Incap

ViestiLähetetty: 13.01.2020 16:51
Kirjoittaja Akseli Gran

Re: Incap

ViestiLähetetty: 16.01.2020 11:26
Kirjoittaja Akseli Gran
https://sysla.no/gronn/a/b5Jybq/batteri ... quinor-mal

Batterifabrikk venter økt omsetning og høyere investeringer etter Equinor-mål
Bergensbaserte Corvus Energy sier det kan bli fokus på batterier til bruk offshore, etter Equinor lanserte planen om å kutte utslippene med 40 prosent innen 2030.

Bendik Støren
Publisert
Published on 15.01.2020 07:00

Equinor, LO og NHO har sammen satt seg som mål at utslippene av klimagasser fra norsk sokkel skal være redusert med 40 prosent innen 2030, og nær hundre prosent i 2050.

Batteriprodusenten Corvus Energy, med fabrikk og hovedkontor i Bergen, sier de venter økt omsetning og et økt fokus på batterier til bruk offshore etter nyheten.

Venter femdobling på tre år
– Dette vil si mer omsetning, mer forskning og utvikling, mer investeringer i produksjon. Det vil i høyeste grad ha noe å si for anlegget i Bergen, sier Geir Bjørkeli, konsernsjef i Corvus til Sysla.

Fabrikken i Bergen ble offisielt åpnet i september 2019, samme år som hovedkontoret ble flyttet fra Vancouver i Canada til Bergen. Tidligere samme år kjøpte selskapet Skien-baserte Grenland Energy.

– Vi har vokst vanvittig. Vi klarer vel en omsetning på 400 millioner totalt i fjor. Klarer vi å være på 800 til neste år, kan vi være i to milliarder i 2022. Det er et enormt potensial i dette her, sier konsernsjef Bjørkeli, som også har fått Equinor og Shell inn på eiersiden.

Les også: Equinor bekrefter: Forlenger levetiden på Statfjord A
Optimistisk i Trondheim
Også ved batterifabrikken til Siemens i Trondheim, som ble åpnet i januar for ett år siden, ser de positivt på ambisjonene på norsk sokkel.

– Løsninger som kan redusere karbonavtrykket til Equinor og våre kunder innen olje- og gassbransjen vil med stor sannsynlighet bli en stadig viktigere del av vår forretning i Norge, sier Bjørn Einar Brath, leder for Siemens Offshore og Marine til Sysla.


I tillegg til mulighetene innen maritim sektor og olje og gass, ser Brath også muligheter for batteribruk innen havvind.

Økt fokus på offshore
Når det kommer til ansettelser sier Bjørkeli ved Corvus i Bergen at det trolig ikke vil bli så mange flere på “gulvet”, ettersom fabrikken er helautomatisert, men sier det vil bli behov for flere servicefolk, og flere som setter sammen og skreddersyr løsninger til kundene.

Til nå har selskapets største forretningsområde vært cruiseskip og passasjerbåter, men i lys av kuttplanene vil selskapet nå vurdere om de har et godt nok tilbud innen olje og gass.

– Kanskje vi må reprioritere utviklingsløpene, og se om vi har de rette produktene til for eksempel boreplattformer. Det vil akselerere produktutviklingen, sier Bjørkeli.

Produktutvikling i Corvus er delt mellom Canada, Skien og Bergen. Tradisjonelt har det meste av den tekniske utviklingen blitt gjort i Vancouver i Canada, mens anvendelse hos kunder har blitt utviklet i Bergen. Ifølge Bjørkeli har denne prosessen nå blitt så integrert at utviklingen skjer alle tre stedene.

Effektiv energibruk
Utslippskuttet på 40 prosent innen 2030 skal ifølge Equinor realiseres gjennom energieffektivisering og elektrifisering av flere felt og anlegg. Målet vil kreve samlede investeringer på rundt 50 milliarder kroner for Equinor og partnerne.

Det er særlig innen energieffektivisering at Bjørkeli mener batterier kan bidra. Ved å ha batterier tilgjengelig kan man skalere ned forbrenningsmotorene, og erstatte reservemotorer som vanligvis går på tomgang. Batteriene kan også fange energi som ellers ville gått tapt, for eksempel fra en kran som lårer lasten, på samme måte som en elbil som bremser.

Pressetalsmann Eskil Eriksen i Equinor sier til Sysla at batteriteknologi kan bidra til å redusere utslipp fra selskapets operasjoner, men sier det er for tidlig å si noe om potensialet i bruken av batterier for å oppnå utslippsmålene.

– Vi er involvert i selskaper som Corvus for å følge med på utviklingen og teste ut teknologien. Vi jobber videre nå med å konkretisere tiltakene for å redusere utslippene i henhold til klimaambisjonene, sier Eriksen til Sysla.