Toivottavasti moni otti vinkin vastaan Globalin osakkeiden alemyynnistä niin kesällä kuin itse annissa. Anti oli kyllä valitettavasti rajattu ruotsalaisille, joten osakkeita ei saanut kuin välikäden kautta ja kun tuo anti oli ylimerkitty 18-kertaisesti, eipä siitä paljoa olisi herunutkaan.
Tällä hetkellä Globalin osake liikkuu 27,5-28,5 kruunun välissä, antihintahan oli 22kr, eli nousua noin 30 pinnaa. Siltikin pidän osaketta erittäin edullisena ja oma suositukseni on - osta ihmeessä

Itse toki odotan huomattavaa kasvua, sillä vasta nyt on löyty ns. isovaihde päälle ja markkinointia lisätty huomattavasti, joka ilmenee myös annetusta budjetista(Q4 kulut ylhäällä). Tämän lisäksi odotan marginaalien parantuvan. Eli parantuvat marginaalit ja kasvava liikevaihto vuodelle 2018 on oma ennusteeni. Pelkästään 4M per neljännes antaa yhtiön tulokseksi 16M vuodessa ja lähemmäs 100% tuloskasvun edelliseen vuoteen verrattuna. Mikä tuollaiseen kasvuun kykenevän yhtiön PE tulisi olla - 20, 25, 30? Jo alhainen 20x16M antaa valuaatioksi 320M€, eli 8€ (77kr) osake.
Joten, kysymys markkinoilla kuuluu - Uskoako Globalin numeroihin? Olen sataprosenttisen varma, että tällä hetkellä moni sijoittaja ihastelee epäuskoisena Globalin lukuja ja odottaa seuraavaa raporttia nähdäkseen onko lukuja kaunisteltu listausta varten vai onko kasvu todellista. Voin vain kuvitella kuinka osake pomppaa kuukauden kuluttua kun Q3 raportti saadaan eetteriin. Sama pomppu uusitaan sitten vielä alkuvuodesta kun Q4 saadaan maaliin. Sitten vasta ne epäilevät Tuomaksetkin/instikat alkavat uskoa tarinaan ja hyppäävät kyytiin.
Toivottavasti mahdollisimman moni jakaa mielipiteeni Globalin tulevaisuudesta ja saa siitä hyvän sijoituksen salkkuun. On ollut sääli nähdä niin monen suomalaisen sijoittajan myyvän Globalinsa pois ruotsalaisille näin aikaisin, liian aikaisin, mutta hyvän tilinhän ne sillä jo teki, joten onnittelut siitä, paljon jäi toki vielä saamatta.
Onnea sijoituksiin!