Pandora

Keskustelua ulkomaisista osakkeista.

Valvoja: Ram

Re: Pandora

ViestiKirjoittaja ttr » 15.07.2019 10:44

Shorttaajat ovat taas vahvasti kasvattaneet osuuttaan Pandorassa. Nopeasti katsottuna 5 shorttaajaa (Coatue, Blackrock, Samlyn, Coltrane, Marshall) omistavat yhteensä noin 6% yhtiön osakkeista. Eli kurssi heilahtelu tuskin vähään aikaan loppuu.

https://oasm.finanstilsynet.dk/dk/soege ... ?t=pandora
  • 0

ttr
 
Viestit: 806
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Pandora

ViestiKirjoittaja ttr » 26.10.2019 16:18

ttr kirjoitti:Shorttaajat ovat taas vahvasti kasvattaneet osuuttaan Pandorassa. Nopeasti katsottuna 5 shorttaajaa (Coatue, Blackrock, Samlyn, Coltrane, Marshall) omistavat yhteensä noin 6% yhtiön osakkeista. Eli kurssi heilahtelu tuskin vähään aikaan loppuu.

https://oasm.finanstilsynet.dk/dk/soege ... ?t=pandora

Kurssi onkin edellisen viestin jälkeen heilahdellut aika kiitettävästi. Pahimmillaan hinta oli 220DKK, Q2 jälkeen reilusti yli 300DKK, ja siitä lasketeltiin sitten jonnekin 270DKK arvoon tasolle. Q2 oli odotuksia herättävä. Eteneminen suunnitelmien mukaista. Voimakkaampi markkinointi Italiassa ja UKssa toimi hyvin, mikä nosti odotuksia brändin uudelleenlanseerausta ajatellen (tapahtui elokuun lopulla). Uudelleenbrändäys on hyvinkin tärkeä asia joulumyyntiä ajatellen. Mahdollinen Q4 näkyvyys lieneekin tärkein anti tulevasta kvartaalituloksesta.

Kuluneella viikolla Carnegie nosti tavoitehintaa, mikä on hyvä merkki (viime aikoina Carnegie on etupäässä laskenut tavoitehintoja hyvinkin voimakkaasti). Tämä nosti kurssin jälleen yli 300DKK:n.
  • 0

ttr
 
Viestit: 806
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Re: Pandora

ViestiKirjoittaja ttr » 25.11.2019 11:48

Q3 tulos tuli julki jokunen viikko sitten, kurssi on laskenut 330DKK:sta noin 270 DKK:n. Heilunta on siis edelleen reipasta. Alla omia huomioita kvartaaliesityksestä.

https://pandoragroup.com/investor/event ... sentations

Tulos oli jäätävän huono, EPS -1,1 DKK (Q3/2018 8,9 DKK) Suurin syy 1.1 miljardin kruunun rakennemuutoskulut, jos ne jätetään huomioimatta EPS heikkeni noin 25%. Suurimmat menoerät varastojen takaisinostot, alaskirjaukset ja myyntikulut. Varastojen takaisinostot toivotaan saatettaneen loppuun tämän vuoden aikana, jolloin ensi vuosi päästäisiin aloittamaan ns. puhtaalta pöydältä. Koko vuoden kertaluonteisiksi eriksi odotetaan edelleen noin 2 miljardia Tanskan kruunua. Jos olen lukenut aiempia raportteja oikein, tästä lähes miljardi olisi siis tulossa maksuun Q4:llä. Eli tulos tullee olemaan heikko myös silloin. Nämä kaikki siis liittyvät kaupalliseen nollaukseen, eli kertaluonteisia asioita. Kassavirta on kuitenkin edelleen vahva. Asiasta kysyttäessä vahvan kassavirran ansiosta osakkeiden takaisinostoja jatkettaneen ensivuonnakin, myös osinkoja tulossa. Tämä ei kuitenkaan ole vielä varsinainen ohjeistus, vaan CEOn nopea mutu. Bruttotuotto hyvin edenneen kulukuurin ansiosta ennätyksellisen korkea. Tästä johtuen kulujen karsimiseen satsataan edelleen CEOn mukaan: from cost projects to cost culture. Eli pidemmän aikavälin tavoite.

NOW etenee suunnitellusti ja myös brändin kirkastaminen etenee hyvin. Kävijämäärissä näkyvissä kasvua. Muutamia kaupallisia aloitteita Q3:lla, uskotaan näkyvän tuloksessa Q4:llä. Mm: Frozen II, Harry Potter ja UNICEF tuotteet. Sosiaalista ja mediamarkkinointia lisätty, mutta kokonaisuudessaan promootioita vähennetty. Tämä on näkynyt heikentyneenä kävijämääränä ko. ajankohtina verrattuna 2018 kävijämääriin. Q4:n alku vaikuttaisi Euroopan markkinoilla olevan vain hieman vertailukautta heikompi, kun taas Kiinassa ja Australiassa heikentyminen olisi suurempaa.

Brändin kirkastaminen tärkein asia (kuten jo aiemmin kerrottu). Yksi esimerkki tästä on Pandora ME tuoteryhmän onnistunut lanseeraus, johon yksi osasyy CEOn mukaan on ollut onnistunut hinnoittelu. Asiakaspalautteen mukaan Pandoran tuotteiden hinnat ovat nousseet viime vuosina. Tärkeä on löytää oikea hinnoittelutaso asiakkaiden houkuttelemiseksi.

Uusi tuotekategorioiden kehitysstrategia kehitteillä, esitellään ensi vuoden alkupuolella ja tullee myyntiin 2020-loppipuolella - 2021 alkupuolella. Tarkoittaako tämä lisää lyhytaikaisia tappioita?

Kävijämäärien väheneminen suurin syy like-for-like lukujen heikentymiseen. UK:ssa ja Italiassa avattu muutamia kauppoja uudella ilmeellä, tulokset lupaavia. Asiakkaiden mukaan kaupat ovat viihtyisämpiä, joten valitulla linjalla jatketaan hissukseen. Kunhan saatavilla on enemmän dataa suoritetaan vastaava operaatio globaalisti vuoden 2020 alusta lähtien, mikäli tulokset edelleen yhtä lupaavia.

Kiina oli Q3:n suurin murheenkryyni. Yksi osatekijä toki Hong Kongin levottomuuksista johtuva hiljeneminen, mutta vaikka se jätettäisiin huomioimatta tulokset heikkoja. eStoren myynti on kasvanut selvästi, mutta fyysisen kaupan kävijämääärät heikentyneet selvästi. Syynä ilmeisesti brändin epäselvä kuva Kiinassa, mediamarkkinointi ei ole yhtä onnistunutta kuin muualla. Ongelmaan ei uskota olevan nopeaa ratkaisua, tähän paneudutaan ensi vuoden alkupuolella miettimällä uutta lähestymiskulmaa markkinalle.
  • 0

ttr
 
Viestit: 806
Liittynyt: 14.03.2014 23:24
Reputation: 33

Edellinen

Paluu Ulkomaiset osakkeet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät:
Ei rekisteröityneitä käyttäjiä
cron
Reputation System ©'